PLE: conjunt d’eines que utilitzem per ensenyar i l’ús que en fem d’elles.
La nota sempre s’espera: l’alumnat, les famílies…
És importantíssim compartir els criteris d’avaluació amb les famílies, és importantíssim també, el compartir en el claustre tot allò que fem i com ho fem, estar oberts als canvis, a les propostes que poden millorar la feina, que poden “revolucionar” l’avaluació.
La llei ens ho permet fer, el costum no ens ho deixa fer.
Propostes obertes del grup de debat:
-la utilització del “portafolis” com a eina visible d’avaluació. (virtuals en google). Es treballa la coavaluació des de la responsabilitat, la col.laboració, la participació …
Al google docs hi trobem el formulari i un full de càlcul.
-“rubricas” per poder avaluar al propi alumne com li va. És el mateix alumnat el que pot crear les rubricas.
-carpeta de aprendizaje.
-carpeta blanca (qué és lo que se enseña y qué és lo que se evalua)
-…
Els referents de l’avaluació han de ser consensuats.
El professorat s’ha d’acostumar també a autoavaluar-se. I s’ha de fer visible.
Com podem avaluar competències si l’escola mostra sequències d’aprenentatge cuinades?
Pàgina Web del centre vinticinquenaolimpiada.
#purposedES