diumenge, 23 d’octubre del 2011

III “Evaluación educativa: qué observar, cómo contarlo” José Luis Castillo.

PLE: conjunt d’eines que utilitzem per ensenyar i l’ús que en fem d’elles.

La nota sempre s’espera: l’alumnat, les famílies…

És importantíssim compartir els criteris d’avaluació amb les famílies, és importantíssim també, el compartir en el claustre tot allò que fem i com ho fem, estar oberts als canvis, a les propostes que poden millorar la feina, que poden “revolucionar” l’avaluació.

La llei ens ho permet fer, el costum no ens ho deixa fer.

Propostes obertes del grup de debat:

-la utilització del “portafolis” com a eina visible d’avaluació. (virtuals en google). Es treballa la coavaluació des de la responsabilitat, la col.laboració, la participació …

Al google docs hi trobem el formulari i un full de càlcul.

-“rubricas” per poder avaluar al propi alumne com li va. És el mateix alumnat el que pot crear les rubricas.

-carpeta de aprendizaje.

-carpeta blanca (qué és lo que se enseña y qué és lo que se evalua)

-…

Els referents de l’avaluació han de ser consensuats.

El professorat s’ha d’acostumar també a autoavaluar-se. I s’ha de fer visible.

Com podem avaluar competències si l’escola mostra sequències d’aprenentatge cuinades?

Pàgina Web del centre vinticinquenaolimpiada.

#purposedES